Recenzii serioase #02

– Hannu Rajaniemi  Le Flambeur #01 – The Quantum Thief – n-am inteles absolut nimic din prima jumatate a cartii. Abia spre final, cand indicatorul de pe reader arata 88% si au inceput solilocviile geniale prin care detectivul arata cum a descusut itele conspiratiei, am reusit si eu sa pun cap la cap toate vignettele si sa inteleg planul. Prea multe idei, prea multe concepte, prea multe tehnologii. Nimic nu e explicat, detaliat sau elaborat. Poate ca el are un doctorat in fizica cuantica, dar eu nu. Daca K. S. Robinson si Greg Egan n-au putut, Hannu a reusit cu brio – o serie de migrene incercand sa inteleg actiunea. Revelatiile de la final sunt bune, explica aproape jumatate din carte, dar nu mai mult, iar asta nu e atat de rasplatitor pe cat as vrea. Parte William Gibson, parte Charlie Kaufman, parte Kafka, complet dezamagitoare.

– Mary Doria Russell • God’s Plan #01 –  Children of God – continuarea la The Sparrow, una din lecturile mele preferate de anul trecut, in ciuda faptului ca era despre preoti in spatiu. Sandoz e la fel de distractiv, insa cartea nu e nici pe departe la fel de rasplatitoare: consecintele primei carti sunt interesante de observat, insa intriga din volumul asta e oribila. Plotting prost, personaje mediocre si-un dialog cel mult banal fac ca aceasta continuarea sa fie recomandata doar fanilor pasionati ai primei carti.

– K. J. Parker  Fencer #01 – Colours in the Steel – mai tehnica si mai locvace decat The Company, e-un inceput promitator al trilogiei, desi elementele supranaturale pentru mine au fost ca nuca-n perete.

– Jonathan L. Howard • Johannes Cabal – #01 The Necromancer – o combinatie delicioasa de fantasy, western si targ faust-ian. Personajul principal e-un mistic inteligent, diabolic si sarcastic. Cele secundare sunt brutale, acide si insetate de putere. O placere sa citesti de planul lor pervers de-a invinge diavolul. Autorul are tendinta de-a cadea tentatiei prozei superflue, iar asta taie notabil din elanul povestii. Per total insa o lectura placuta. #02 – The Detective – schimbare de stil, Cabal devine implicat intr-un mister steampunk. Nefiind interesat de acest gen, am abandonat lectura pe la 30%.

– L. J. Smith • Vampire Diaries #01 The Awakening  & #02 The Struggle – cum serialul in primul sezon a fost o delicatesa in masura in care telenovelele supranaturale pot fi, iar sezonul doi a supt masiv tocmai pentru castrarea lui Damon, m-am gandit sa incerc cartile ca poate o fi mai dement acolo. Ce-am descoperit au fost niste mizerii crunte, YA urban romance fantasy. Blah. Chiar ma mir cum au reusit sa scoata ceva atat de decent din materialul sursa.