Victor Martin strikes back again!

Intr-un format mai mult decit misto iata ca maestrul Victor Martin da lovitura inca odata in sefeul romanesc. Acum am ocazia sa ii aduc multe multumiri din suflet pentru cartile primite de la dinsul si sa-i transmit FELICITARI! din inima pentru noul volum MONEDE DE STICLA!

Sa ne traiesti maestre!Abia astept sa citesc cartea! Si uite asa Craciunul vine si cu surprize placute!

posted by voicunike

Serial Sf:Episodul 9 Rao versus Teora

Back in past again! A trecut vinzoleala tirgului,a venit si iarna dar si sarbatorile,editurile stau si numara banii cistigati cu atita sudoare la tirg iar cititorii se uita cu mindrie la teancul de carti achizitionate in perioada tirgului, teanc in care la loc de cinste sta cartile NEMIRA,o editura care a atins coarda sensibila a corazonului nostru cu bunatatile publicate, iar eu ma intorc la serialul nostru despre cartile aparute in perioada de glorie a sefeului pina la revitalizarea lui din 2005.

In anul 1998 dupa o „cursa lunga”  adica munca ca la balamuc reusesc sa termin de aranjat casa si in vara sa ma mut in casa MEA noua.Marturisesc cu mina pe inima ca atunci cind m-am mutat aveam doar un pat,o masuta si un taburel,iar ce era mai important -patru saci mari plini de carti,bineinteles numai sefeuri- dar sa stiti ca eram fericit ,atit de fericit incit nici o greutate nu mi-se parea de netrecut,eram in casa mea si aveam o  „tona” de carti cu mine!

In acel an am luat putine carti iar cele luate au fost numai de la Nemira si Pygmalion,la cele doua edituri avind abonament si fiind client fidel,toti banii investindu-i in casa si-n lucrurile care imi erau necesare.Timp pentru lectura a fost si mai putin dar printre „picaturi” am reusit sa citesc citeva carti care m-au si impresionat.

Despre acel an nu pot spune decit ca Rao isi incepea marsul triumfal prin sf cu titluri si autori unul si unul iar Teora coordonata de vestitul Mihai Dan Pavelescu venea si ea cu niste   carti  „beton”. O aparitie efemera a fost editura Image, pe care mi-as fi dorit-o cit mai longeviva, care intra furtunos pe piata dar din motive necunoscute mie a sucombat desi aducea un suflu nou si carti extraordinare,regret enorm de mult la fel cum regret si editura Multistar.

Nemira slabise ritmul dar tot apareau carti excelente si cu priza la public,sarbatorirea numarului 150 aducea cu sine o continuare a celebrului Vinator de Recompense a lui K .Dick,o celebrare postuma a marelui autor scrisa de un alt autor foarte cunoscut in cercurile sefiste K.W.Jetter.Tot in acel an aveam sa fac cunostinta cu steampunkul lui Sterling+Gibson iar King ma delecta cu Talismanul in timp ce Robinson inverzea planeta Marte.Abisul lui Abraham Merrit m-a determinatmai tirziu sa caut tot ce era carte fantasy!

Ca noutati erau Lumea lui Mahdi scrisa de sotia lui Spinrad,si Quaglia cu un sf greu de incadrat in canoane Dio S.R.L.Si fiindca se apropia sfirsitul de mileniu Nemira publica o carte supermisto Vesti Bune Din Spatiul Extraterestru,pe care v-o recomand cu caldura s-o cititi!

Pygmalion scotea o carte mirobolanta scrisa de o autoare formidabila STATIA ORBITALA  A LUMII DE JOS de C.J.CHERRYH -o autoare pe care mi-as dori-o sa fie cit mai mult tiparita in limba romana,scrie nemaipomenit iar lumile imaginate de ea sunt superbe,credeti-ma ca sunt putini autori de sf  atit de buni ca ea! Convingeti-va! Va jur ca merita toata atentia iar lectura cartilor ei este mai mult decit placere!

Teora  ne delecta cu Egan=Axiomatic si in afara de marele Asimov(merita apreciat efortul lor de a ne darui aproape toata opera marelui maestru) il aducea si pe Larry Niven.

Sa nu uitam ca editura VREMEA isi continua neabatuta marsul tacut si publicaVan Vogt.

Tot in ’98 debuta pe piata  si editura Lucman despre care vom vorbi in episodul urmator!

Asa cum v-am obisnuit Bebe va va pune la dispozitie lista cu cartile anului ’98.

va urma

posted by voicunike