Ce citește Liviu 5-Succint

Săptămâna 9-15 ianuarie 2012:

Tom Rob Smith – Copilul 44 (Alex Demidov I: Child 44, 2008) 486p., Trade Paperback, Paralela 45, 2008, Colecția Bestseller Nr. 13, Taducător Doru Căstăian, Redactor Monica Arsene

carte superbă, alertă și proaspătă, care ne prezintă povestea unui important membru în securitatea URSS aflat pe urmele unui criminal în serie canibal care omora copii. Această urmărire palpitantă și dramatică (pentru Leo, soția lui, Raisa și pentru toți ceilalți care îi vor ajuta) se desfășoară pe fundalul unei perioade cumplite pentru ruși – prigoana monstruoasă pe care cel mai mare monstru dat vreodată de specia umană (Iosif Stalin) a abătut-o asupra propriilor supuși (pentru mai multe detalii despre acele vremuri, citiți Arhipelagul Gulag de Alexandr Soljenițîn, de la Editura Univers, sau Gulagul. O Istorie, de Anne Applebaum, de la Editura Humanitas). Povestea ucigașului de copii a fost inspirată de Andrei Chikatilo, despre care am citit mai multe în Vânătoarea Diavolului de Richard Lourie.

Volumul (nominalizat la Man Booker Prize, Barry Awards și la Anthony Awards) face parte din seria Leo Demidov și mai are două continuări: The Secret Speech (2009), apărută și la noi cu titlul Raportul Secret (2010), tot la Paralela 45, și Agent 6 (2011). De citit neapărat. Nota mea: 9,8!

Greg Bear – Tangents (1989), 290 p., Hardcover, Gollancz SF, 1989

O culegere de povestiri de la începutul carierei lui Greg Bear, care cuprinde, printre altele, Blood Music (câștigătoare de Hugo și Nebula), transformată apoi și în roman, și Tangents (câștigătoare de Hugo și Nebula). Întâlnim povestiri bune și mai puțin bune, per ansamblu este un volum bunicel, dar povestirile sunt cam datate acum, după 20 și ceva de ani. Nota mea-8!

Stephen King – Ochii Dragonului (The Eyes of the Dragon, 1986), 476 p., Mass Market Paperback, Nemira, 2008, Colecția Junior Nr. 9, Traducător Antuza Genescu, Redactor Georgiana Becheru

O carte slabă, ternă, fără acțiune (mai multă acțiune este în Jocul lui Gerald), autorul pare un povestitor bătrân care mai uită din când ce spusese mai înainte și-și aduce aminte că trebuie să mai facă niște precizări din când în când. Mi-a adus aminte de Câinii Războiului de Frederick Forsyth, în care de-a lungul a 460 de pagini se povestea cursa pentru procurarea de arme, iar restul de 20 reprezentau lupta propriu-zisă. Și aici 450 de pagini o reprezintă introducerea și încercarea de evadare a lui Peter din turnul în care fusese închis, restul e… nimic satisfăcător. Prea mult Stephen King unul după altul strică; bine că volumul are scrisul mare și puține rânduri pe pagină, că am zburat prin ea. Nota mea: 6!

Posted by Liviu

4 gânduri despre &8222;Ce citește Liviu 5-Succint&8221;

  1. Nicu zice:

    Si eu am citit luna asta ‘Ochii Dragonului’ si mi s-a parut o carte slaba. Cand am vazut descrierea am crezut ca e o povestire intr-un timp si loc asemanatoare ca cele din ‘Urzeala Tronurilor’, de aici am crezut ca e si o povestire asemanatoare. M-am inselat.

    ‘Copilul 44’ are un subiect destul de interesant. M-ai facut sa vreau sa imi cumpar cartea.

    Apreciază

  2. Citeste-o, ca merita, si dupa ce o vei citi iti vei dori si continuarea si continuarea continuarii! Copilul 44 din titlu este victima a 44-a a ucigasului urmarit de Leo Demidov. Cat depre Next a lui Michael Crichton, ia-o cu toata increderea-este cu un cimpnazeu transgenic care vorbeste, cu un papagal care stie sa efectueze calcule matematice si este si despre goana unei corporatii pentru a-i preleva unui barbat celule asupra carora se considera proprietara!

    Apreciază

  3. IB zice:

    Ma bucur nespus sa citesc aici despre „Copilul 44”! E una dintre cele mai bune carti citite in ultimii ani. Am citit si „Raportul secret” si sper ca Paralela 45 si ne faca o bucurie si cu „Agentul 6”!

    Apreciază

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.