O Companie Neagra si o carte beton!

Marturisesc ca stiam deja de carte dar nu mi-am imaginat niciodata ca ma va prinde atit de tare dar si ca este altceva decit cliseele fantasy larg folosite, insusi marele G.R.R.Martin s-a inspirat din aceasta serie pentru a sa magna opera ASOIAF( una din chestii ar fi omorirea personajelor taman cind iti erau pe placul inimii).Pe scurt o serie super misto! Ce mi-a placut cel mai mult este ca, din povestile lui Dreaming Jewel despre serie,eroi sunt neconventionali dar si cu multe bube-n cap, nu ii intereseaza in slujba cui sunt, BINE sau RAU, pentru ei cine da banu’ ala este sefu’. Stiu, sunt mercenari si ati putea spune ca sunt oameni cu sufletul negru dar nu este asa!, daca binele pe care il considera ei ca este bine este prejudiciat cumva , tulai doamne! sa te tii ,esti un om terminat. Citind cartea mi-am adus aminte de o alta serie misto scrisa de Sven Hassel, dar eu cred ca este o copie palida a acestei serii fantasy, o serie care va va schimba tot ce ati gindit pina acum despre genul heroic fantasy.

Cind am aflat vestea cea mare ca dragul nostru prieten Horia Nicola Ursu va scoate cartea la editura MILLENNIUM BOOKS si va aparea si la tirgul de carte am sarit in sus de bucurie, imi  luasem adio de la aceasta carte iar sperantele mele de-a o vedea in romaneste se indreptau vertiginos spre zero, Horia cum am putea sa-ti multumim pentru acest cadou de Craciun? Bucuria a fost si mai mare cind am aflat ca aceasta serie va fi tradusa de Mircea Pricajan un alt prieten drag si un traducator foarte bun, iar redactor buna noastra prietena Laura Sorin.Va multumim dragilor si tineti-o tot asa!

Dar hai sa vedem ce si cum cu eroii nostri din COMPANIA NEAGRA , din start ii gasim in mijlocul unui razboi la care la un moment dat COMPANIA renunta din cauza unui sef prea timpit ca sa mai poata fi lasat sa traiasca, evenimentul care dezlantuie toata nebunia este evadarea unei fiinte magice si angajarea Companiei intr-un alt razboi care ii poarta pe alte meleaguri si tinuturi care mai de care ciudate.Cobe ,cel care povesteste, este pastratorul arhivelor Companiei dar si cel care ii vindeca; Un-Ochi si Spiridus sunt vrajitori dar si pusi pe pozne mereu,Elmo este sergentul; Corbul este un personaj enigmatic-mai enigmatic si decit civilizatia maya-dar si nou venit;Capitanul este capitanul companiei; Tacutul este tot un vrajitor dar el nu vorbeste niciodata;Locotenentul este responsabil cu disciplina Companiei; si mai sunt si alte personaje pe care le veti indragi si veti deveni dependenti de ele.

Asadar va invit sa lecturati aceasta prima carte din serie,iar daca nu ati gasit cadoul perfect de Craciun va asigur ca este Compania Neagra de la editura Millennium Books.

Nu ezitati sa comandati aceasta carte!

Cit de curind vom avea privilegiul de a citi si volumul doi SHADOWS LINGER.Tineti aproape!

posted by nicu

9 gânduri despre &8222;O Companie Neagra si o carte beton!&8221;

  1. Este absolut superba.
    „Raul e ceva relativ, Cronicarule. Nu-i ceva batut in cuie. Nu poti sa-l pipai, sa-l gusti, sa-l tai cu sabia. Raul depinde de locul unde te afli si de directia in care alegi sa arati cu degetul.”

    Apreciază

  2. hans zice:

    -„Sven Hassel…este o copie palida a acestei serii fantasy” ..trebuie sa dau o replica aici,Hassel stie sa povesteasca,mi se pare mai bun la asta decat Cook,care scrie de parca ar transmite telegrame ,una dupa alta,nu exista o curgere lina a povestii,parca se frange tot timpul,imi vine sa-i dau una dupa ceafa editorului englez pt. ca nu l-a tras de urechi pe autor cand a venit cu manuscrisul,”obligandu-l”sa mai umple cu „ceva” propozitiile seci ,goale.(ca sa nu mai vorbim de golurile din scenariu,de lipsa logicii din unele scene etc.)
    -acestea fiind zise,autorul are imaginatie,sunt doar putin dezamagit,( o rasfoisem in engleza,aveam idee de stilul lui Cook,speram ca traducerea va mai compensa din „lipsurile”cartii)fiindca putea fi excelenta,asa fiind doar pasabila
    -am citit pe bloguri ca vol.2 este mai bun,asa ca-l voi cumpara,dar daca nu exista o imbunatatire cat de cat vizibila,renunt la serie fara mari regrete

    Apreciază

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.