Serial Sf:Episodul 6 Go! Nemira,Go!

Dupa o ideede Vlad Puescu si Silviu Toma

Si iata ca am ajuns in 1995 ,anul in care Nemira s-a intrecut pe sine si a publicat 40 de titluri sf+f un an extrem de bogat in carti si evenimente. In acel an mi-am botezat juniorul iar la botez asa cum face orice nas bun crestin, ii pune in fata o tava pe care se pune o ata, o carte, bani si aur iar copilul alege-superstitia fiind ca pe ce pune mina ii va influenta destinul -al meu a ales o carte si bani,cartea fiind Pandora-Incidentul Isus carte aparuta proaspat la Nemira.Vreau sa va spun ca mai tirziu a vrut sa citeasca cartea dar din motive de internet mi-a spus ca nu are timp-deh! asta-i generatia tinara nascuta cu pc-ul in mina!
Dar sa revenim la oile noastre si sa povestim despre acea minunata editura Nemira care scotea carti pe banda rulanta si care era si este si va fi sufletul si viata mea,este una din acele iubiri care nu mor niciodata.
Aveam sa am parte de un adevarat regal in anul ’95 incepind cu seria Pandora -off doamne! nici nu va puteti imagina cu cit nesat am citit aceste trei carti: Incidentul Isus,Efectul Lazar si Factorul Inaltare: ca sa nu mai spun de Ereticii Dunei era ca si cum raiul coborise pe pamint.Cit despre Ereticii Dunei vreau sa va spun ca am primit intr-o dupa masa recipisa coletului in cutia postala,eram asa de nerabdator sa citesc aceasta carte incit a doua zi mi-am luat liber de la servici,am asteptat cu infrigurare si nerabdare ora 9 a.m sa iau cartea,am fost primul client iar in urma mea era o coada infernala, am desfacut cu gingasie si evlavie coletul si cu cartea in mina am fugit acasa cocotindu-ma drept in virful patului iar in decurs de citeva ore am fost de-a dreptul plecat din lumea asta in minunata lume a Dunei, am citit ca un disperat sperind intr-un final si mai exploziv dar titanul Herbert m-a dat peste cap lasindu-ma cu mai multe intrebari decit raspunsuri.A trebuit sa astept zece ani ca sa aflu raspunsul la intrebarea „Cine era inamicul nemilos de care fugeau Onoratele Matres?” dar bine ca asteptarea nu a fost in zadar!
Printre cartile cu adevarat bune publicate in ’95 se numara Furnicile si Ziua furnicilor22082009(001) cine poate uita aceste doua inegalabile carti? tot in acel an aparea si Zanzibar, Eternitate,Misery, Alte Americi,Vorbitor in Numele Mortilor,Xenocid,Operatiunea Haos,Omul din Castelul Inalt,Lumina Virtuala ,Corabiile Timpului,Natura Moarta cu Timp,Domn al Luminii,Corabia Zeitei Ishtar.
Au fost unele carti care m-au impresionat profund incit si acum dupa atita timp imi aduc aminte de ele cu placere,mentionez din ele: Zona Interzisa-superfaina si tare buna cartea asta; Cosmar de Inchiriat-era prima data cind ma intilneam cu traducatorul HNU,autorul are destui fani ca sa-i mai spun pe nume; iar ca desert si nu numai Salem’s Lot!
22082009(002)22082009(003)22082009(004)
Iata ca am lasat imaginile sa vorbeasca si sa va delectati cu bunataturile din acel an!
Desi am incercat sa nu ies din ritm voi pune in imagini istoria Nemira asa cum a fost in formatul 16/54 x 84 pina la ultimul numar din serie Haxgrid aparut in 2003.Enjoy!22082009(005)King si Brussolo umar la umar pentru propasirea sf!22082009(006)22082009(007)22082009(008)
22082009(009)Teancuri,teancuri de carti asteptind cuminti la pozat!22082009(010)Vedeta incontestabila DUNE!22082009(011)Greii sefeului Strugatki versus PKD!22082009(012)Inceputurile colectiei Nautilus ! 22082009(014)1993-anul in care debuta la noi fantasy-ul si marele King!22082009(015)22082009(014)The God Emperor of Dune o carte simbol pentru mine! ’94 a fost un an al naibii de bogat!22082009(016)22082009(017)22082009(018)
Cine poate uita Jocul lui Ender? 22082009(019)Canonicatul si Apocalipsul doua carti foarte mari! Un an bun cu o recolta extraordinara!22082009(020)22082009(021)22082009(022)
Cintecul de lebada al lui Frank Herbert? Nicidecum! Urmeaza Vinatorii Dunei si Viermii de Nisip ai Dunei!22082009(023)
Cea mai frumoasa carte a lui Koontz! Nemira a deschis calea ,altii au urmat-o!22082009(024)
Ati uitat cum se moare? Noi va vom invata! Va exista intotdeauna cineva care sa infrunte face to face moartea! Afla Cum?22082009(025)Un titlu mai mult decit inspirat,si acum haladuiesc prin Orasul BintuIT!22082009(026)
Una din cartile cele mai bune scrise de Sebastian Corn,omul care a intuit multe din secretele Dunei! 22082009(027)
Daca mai aveam vreun dubiu, King cu acest uluitor si socant roman m-a facut fanul lui pe viata!22082009(028)Faimoasa trilogie Marte Rosu-Verde – Albastru! si ca bonus Farmer!22082009(029)
Alta carte a lui King de data aceasta cu Straub,o carte care m-a facut sa-ma intreb „Cum dracu’ scrie asa de bine?”,si care ar trebui reeditata fiind foarte cautata!22082009(030)22082009(031)
Da si da! Cartea exista! Aceasta poza este special pentru Feeria si Dreaming Jewel fane PKD.Va supara cumva corazonu? 😀

22082009(032)In sfirsit Stephen Baxter! O descoperire colosala! E bun ,chiar foarte bun!  Oare se va mai publica ceva de el ?22082009(033)
Deja incepusera semnele de zile negre,pentru mine acea perioada a fost ca un cosmar,titlurile erau din ce in ce mai putine iar cerul era plin de nori.22082009(034)Trei corifei ai genului Baxter,Anderson si Barker!22082009(036)
Printre norii negri mai se strecurau si citeva raze de soare! Abatia the best! Iar Corn venea cu un Turn… al naibii de bun!22082009(039)
Si apusul!22082009(041)
An de aparitie 2004!22082009(042)
An de aparitie 2005! The last!22082009(050)22082009(051)
Colectia Nautilus 1992-2002,un afis pe care il pastrez cu grija!22082009(052)
Si bineinteles ca nu putea sa lipseasca revistele Nautilus care si-au incetat aparitia in noiembrie 1995,le am avut pe toate dar soacra mea le-a ratacit de nu le-am mai gasit.A trebuit sa fac un adevarat tur de forta ca sa gasesc cele 5 numere, multumesc pe aceasta cale Oamenilor cu un suflet mare Sebastian Corn si Liviu Radu care ne-au ajutat sa gasim numerele lipsa din colectia personala a fiecaruia.
Bineinteles sunt multe de povestit si fiecare carte iti trezeste amintiri frumoase,sunt carti care nu pot fi uitate, dar le voi povesti pe rind.Cit despre celelalte aparitii din ’95 voi reveni cu un post separat cit de curind.Urmatorul an 1996 avea sa-mi aduca multe surprize din partea editurii plus ocazia de ai intilni pe viu ca sa zic asa pe multi din editura, „furnicile” lucratoare din acea vreme,dar sa nu spunem mai multe! inca!
Delectati-va cu cartile care intr-un fel sau altul ne-au marcat viata si toate inconfundabila marca NEMIRA.
Enjoy!

Posted by Voicunike

35 de gânduri despre &8222;Serial Sf:Episodul 6 Go! Nemira,Go!&8221;

  1. Frumoase vremuri! Pe atunci cumpăram toate cărţile SF pe care le vedeam pe tarabe, iar bărbatu-meu ajunsese la convingerea fermă că sunt dependentă de SF şi că boala e făra leac! 😀

    Apreciază

  2. jeje zice:

    Frumoasa colectie.Eu m-am oprit pe la jumatea ei din pacate, pentru ca mi-am dat seama ca le cumparam fara sa le mai citesc.Pacat.(Totusi am si eu „Eu sunt viu voi sunteti morti” – asa ca sa ma laud putin 🙂

    As vrea sa vad mai de aproape afisul cu colectia 1992-2002.Pe net nu am gasit nici o lista desi pe site-ul Nemira parca a fost intr-o vreme.

    Apreciază

  3. Daa. Ia sa vedem ce-mi place mie cel mai tare din multimea asta de bunatati! Ciclurile Dune si Fundatia, desigur. Re-recitite. King il mananc pe paine. Si pe Koontz sau pe Serge B. Iar „Alte Americi” este atat de savuroasa, incat va fi in top 3 pentru mine pana dau coltul, cred.

    Apreciază

  4. voicunike zice:

    @jeje-cit de curind iti voi indeplini dorinta ,pentru ca mai am carti de la Nemira pe care nu le am pozat!
    @milesteg-Indeed!
    @stefana-sa citesti din seria Cpsfa „Alte Romanii”,este la fel de savuroasa!
    Si da! Nautilus este un mod de viata! MDP ne auzi?

    Apreciază

  5. balinferi zice:

    Am şi eu o întrebare, cartea care apare în fotografii, de Norman Spinrad, cea căreia i se vede din titlu doar DEUS este de fapt Deus Ex(nr 128)? Parcă nu recunosc coperta.

    Apreciază

  6. daaa, dragutz ;)) misto ca ai pus in prim plan si multe din copertile pe care le faceam pe-atunci pentru Nemira ;)) inclusiv aia cu PKD ;))) apropo Bebe, ma superi ca n-ai zis o vorba de cartea lui DS ca doar plangeai pe la toate colturile cerului pentru ea. Uite-o c-a aparut si nimeni nu zice nimic! Pai e frumos?

    Apreciază

  7. fansf zice:

    @Ionut-In momentul in care voi pipai si mingiia cartea,desi cunosc si am citit toate povestirile scrise de DORU STOICA,o voi citi si desi nu prea ma caracterizeaza voi face o recenzie super! Nu pot spune decit ca trebuia demult sa apara aceasta carte,dar niciodata nu este prea tirziu,sa-i dam cezarului ce este al cezarului!
    @HNU-chiar nu stii? 😀

    Apreciază

  8. bebe zice:

    @Ionut: Cartea a ajuns la Bebe, dar nu a ajuns inca la Nicu.
    @Horia:Era postfata,si pasiunea pentru S. B. se citea in fiecare cuvint! Indubitabil! 😀
    @Doru: Nicu este un inger fata de mine! 😀

    Apreciază

  9. Senzational. ABSOLUT senzational…

    Auzi, mai imprumuti cumva din carti? Pari sa ai super mare grija de carti si inteleg daca nu vrei sa imparti .

    Insa daca vrei, dau o bere pe o carte pe saptamana.vin cu buletinul. fac orice sa citesc si eu multe din cartile astea 🙂

    Daca se poate face ceva, astept un mail sau orice alta forma acceptabila de comunicare [ nimic telepatic adica ]

    Multumesc

    Apreciază

    • Liviu2all zice:

      Dupa ce termin cu Millennium Books o sa urmeze lista cu integrala Nautilus: titlul in romana, in original, anul aparitiei, seria (eventual) din care face parte, poate si poze cu coperta romaneasca si cu variante originale!!!!!

      Apreciază

  10. Pingback: Premiantii |

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.