Nemira strikes back:Interviu cu ANA MARIA NICOLAU

Intr-o cladire cocheta de pe bulevardul Nicolae Titulescu intr-un birou spatios cu mult soare sunt doi oameni a caror munca este de multe ori nebagata in seama sau marginalizata, o munca care ar trebui apreciata la justa valoare, unul din cei doi oameni este Dana Ionescu-redactor sef iar al doilea este ANA MARIA NICOLAU-responsabil copyright ,intervievatul nostru de azi cu ajutorul caruia vom patrunde in bucataria secreta a Nemirei inainte de tirgul de carte Bookfest.

Ana Maria Nicolau, un om deosebit,  prin acest interviu a reusit sa inteteasca inca o data in mine flacara nestinsa a pasiunii pentru carti si lectura, in rindurile ce urmeaza iata un interviu cu acest om extraordinar:

Esti nou aparuta in peisajul sf&f romanesc,povesteste-ne cite ceva despre tine .

AMN. Stiți cum se spune despre copii când sunt mici, că au fost crescuți cu o dietă sănătoasă de legume proaspete și lapte? Ei bine, cam așa a fost cu mine și cărțile. După o dietă sănătoasă de cărți de aventuri, cu mult Jules Verne, copilăria mea a fost plină de bătălii cu pirați, nave spațiale și maimuțe extraterestre. Și acum am rămas o mare amatoare de aventuri, fie ele pe mare sau uscat. Am călătorit cât am putut de mult, am văzut lucruri și oameni minunați în țară, dar și peste hotare ( acum plănuiesc alte aventuri în India). Dacă intri la mine în casa, cu siguranță te vei împiedica de cărți și animale ( sunt mândra proprietară a două mâțe și doi căței). Citesc cu mare plăcere două sau trei cărți în același timp, alerg când prind ocazia în Herăstrău și vara fug cât de des la mare.

Esti un cititor fervent,de unde pasiunea asta pentru sf&f dar si pentru carti?

AMN. Cred că pot să spun că este o moștenire în familie. Tatăl meu este unul dintre cei mai mari cititori pe care îi cunosc și din copilărie mi-a inspirat dragostea lui pentru lectură. Am crescut alături de cărți și am citit tot ce mi-a picat în mână. M-am îndrăgostit de literatura SF și Fantasy de la o vârstă fragedă, cu cărțile lui Jules Verne, H.G. Wells, Robert A. Heinlein, iar atunci când am citit pentru prima oară Dune, am rămas fără cuvinte, prinsă în lumea de pe Arrakis.  Pentru mine lectura a fost întotdeauna o cale de a vedea lumea prin ochii altuia, de a descoperi, cu alte cuvinde, de a fi un călător „mental”, neîngrădit de spațiu, timp, bani sau conștință.

Care sunt cartile tale sf preferate?Dar autori?

AMN. Aș putea să citesc oricând Odisea lui Arthur C. Clarke, Mașina timpului de H.G. Wells, orice de Isaac Asimov, Ray Bradbury sau Ursula K. Le Guin. Recent am făcut o pasiune pentru

Christopher Priest iar acum citesc Frederik Pohl și Stanley Kim Robinson. Din literatura fantasy, autorul meu preferat este fără îndoială George R.R. Martin! Niciodată nu voi uita cum am citit intr-o săptămâna primele patru volume din seria Cântec de Gheață și Foc, timp în care am dispărut de pe fața pământului. După am regretat un pic, așa se întămplă cu orice carte fantastică, pe care vrei să o mai prelungești un pic, să nu se termine atât de repede. Recent am descoperit cărțile lui Robin Hobb/ Megan Lindholm, o scriitoare minunată, și sper ca și publicul român să ajungă să o aprecieze.

Ce apreciezi tu mai mult la o carte?

AMN.  Cărțile care au rămas cu mine de-a lungul anilor au fost cele care m-au ținut trează noaptea, citindu-le, sau, chiar după ce le închideam, cele care m-au făcut să stau cu ochii deschiși, fără liniște, cu gândul și sufletul tot între paginile lor. Sunt acele cărți vii, pe care odată ce le citești, îți schimbă un pic perspectiva asupra vieții.

 Editura Nemira este un virf de munte, de fapt o editura consacrata, acum la implinirea a 20 de ani de existenta ce simti in legatura cu asta?

AMN.  Când s-a înființat Editura Nemira în 1991, eu aveam doar 3 ani. De atunci am sărbătorit cu familia, echipa Nemira și prietenii fiecare aniversare, asta înseamnă pentru mine 20 de zile de naștere, 20 de brazi de Crăciun, 10 veri petrecute la birou în locul colegilor mei plecați în concediu. Pentru mine Nemira e mai mult decât un job, este parte din familia mea și nu pot să-mi doresc decât ca și următorii 20 de ani să fie la fel de frumoși și plini de provocări alături de voi!

Bookfest 2012 se apropie cu pasi repezi [30mai -3iunie],ce-ai pregatit pentru cititori in bucataria secreta a Nemirei pentru tirg? Ce bunataturi ne asteapta pe viitor,adica anul acesta?

AMN. În materie de noutăți v-am pregătit cu spor mult așteptatul roman al lui Stephen King – 11/22/63, un nou titlu de George R.R. Martin, Daniel Abraham, Gardner Dozois– Fuga Vânătorului cât și continuarea celebrei serii Cronicile lui Thomas Covenant, Necredinciosul de Stephen Donaldson cu Puterea Salvatoare. Personal, sunt încântată de apariția unei noi ediții din Ultimul templier de Raymond Khoury, în format hardcover, cât și a continuării romanului, mult așteptată de fani – Templar Salvation. Avem o veste bună și pentru fanii scriitoarei Ana Veronica Mircea, căreia îi va apărea o culegere de povestiri la Bookfest, așa că vă așteptăm în număr cât mai mare acolo!

 Dar lucrurile bune nu se opresc la Bookfest, avem pregătite multe titluri interesante după, un nou roman Vernor Vinge – Rainbow’s End¸ precum și The Children of the Sky( continuarea la Foc în Adânc), un roman al unui autor nou în peisajul românesc – Paolo Bacigalupi, dar despre care vom mai vorbi cu siguranță, o nouă trilogie Peter Hamilton și multe altele.

Din zvonuri se aude ca veti reedita DUNE, daca da,vor fi si continuarile?

AMN.Cu siguranță! Pregătim o ediție nouă, în format hardcover pentru seria originala Dune, cât și pentru continuări. Când avem o dată sigură, vom anunța, deocamdată este încă în pregătire.

Multi cititori sunt oarecum nemultumiti ca nu s-a tiparit si varianta paperback de la Dansul Dragonilor, le poti da o data estimativa sau macar confirmarea ca va fi ceva sigur?

AMN.Din păcate știu că apariția a tot fost amânată, noi facem tot posibilul să o scoatem cât mai repede. Este dificil să dăm o dată aproximativă, pentru că sunt elemente pe care nu le putem controla ce întârzie apariția. Sper ca în scurt timp să putem da drumul la precomenzi pentru Dansul Dragonilor în paperback, împreună cu o dată estimativă de apariție. Și îi înțeleg perfect pe cititori, și eu am citit toată seria în format paperback, încă nu am citit Dansul Dragonilor și aștept cu nerăbdare să-mi întregesc colecția în același format.

Ce vesti ne poti da despre seriile incepute de Nemira? 

AMN. Știu că au fost mulți cititori care au întrebat de serii, și pot să vă asigur că toate sunt în lucru/traducere în acest moment. Acest lucru este valabil pentru ( și să dau doar câteva din exemplele cele mai căutate)  – The Naked God de Peter Hamilton, New World de Michael Stackpole, Vortex de Robert Charles Wilson, continuarea seriei Întoarcerea acasă de Orson Scott Card etc. Din păcate, viteza cu care cititorii pot sa termine primul volum dintr-o serie și timpul în care se traduce bine o carte SF sau Fantasy, de multe ori cu peste 600 pagini, nu coincid deloc, dar facem tot ce putem ca să treacă un timp cât mai scăzut între apariții, ținând cont și de faptul că ideal este ca o singură persoană să traducă o serie cap-coadă.

Ce schimbari vor fi la colectia cea mai indragita, Nautilus?

AMN. După cum bine știți, colecția Nautilus serbează în acest an 20 de ani de la prima apariție cu Vânătorul de recompense ( sau Visează androizii oi electrice așa cum a fost republicat) de Philip K. Dick. Cu această ocazie, pot să vă spun că vă pregătim mai multe surprize, așa că stați pe frecvențe pentru ultimele noutăți!

Daca ar fi sa publicati autori noi pe care ai miza in acest moment?Enumara 5 dintre ei!

AMN. Acum îmi trec în minte trei scriitori de care vom mai auzi cu siguranță: Robin Hobb( desi nu se incadreaza neaparat ca scriitor nou, dar as trece-o aici deoarece putine din cartile ei au fost traduse la noi), Steven Erikson cu seria sa fantastică Malazan Book of the Fallen si Paolo Bacigalupi, un autor tânăr promițător, ce a câștigat deja un premiu Hugo și Nebula( pe lângă multe altele). Totodată, cred că este important să mizăm pe scriitori români de SF și Fantasy, atât prin publicarea lor cât și prin ajutorul dat la formarea generațiilor viitoare.

Daca ai fi un scriitor ce carte ti-ai dori sa scrii? 

AMN. Mi-ar plăcea la nebunie să scriu povestiri fantasy, poate cu vremea chiar o serie de romane fantasy. Am o imaginație mult prea bogată, câteodată visele mele devin atât de interesante că a doua zi, primul lucru pe care îl fac când mă trezesc, le pun pe hârtie.

Care sunt pasiunile tale? Care este cea mai mare dorinta a ta?

 AMN. În afară de lectură, am o mare pasiune pentru muzică și concerte, teatru și filme. În general sunt un mic ghid urban, la curent cu ultimele expoziții și concerte în București și întotdeauna îmi duc prietenii pe la cele mai interesante evenimente în timpul liber.

Una din marile mele dorințe este să apuc să călătoresc cât mai mult și să îmi iau brevet de navigație, ca să pot da înconjurul lumii cu barca într-o zi ( cea mai mare dorință, nu neapărat cea mai realistă!) .

In incheiere citeva cuvinte pentru fani si cititori.

AMN. În primul rând aș vrea să vă mulțumesc pentru sprijinul vostru continuu în ultimii 20 de ani,  fără voi, Nemira și colecția Nautilus nu ar fi ajuns să sărbătorească această frumoasă vârstă!

Nautilus a fost și rămâne colecția voastră de SF și Fantasy și sper să venim cu cărți din ce în ce mai bune în fața voastră! Întotdeauna sugestiile voastre sunt binevenite, sper să vă cunosc în număr cât mai mare la Bookfest și oricând mă puteți contacta pe adresa de email ana.nicolau@nemira.ro.

A relatat din fata tastaturii fanul sf de serviciu Voicunike

Nu ratati urmatoarele postari am mari surprize pentru voi.

8 gânduri despre &8222;Nemira strikes back:Interviu cu ANA MARIA NICOLAU&8221;

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.