Literatură română la Editura Polirom: noi titluri în librării

Ar putea fi o imagine cu 1 persoană, carte şi text care spune „Nichita DANILOV Omul din epr ubetă Vasile Ernu Sălbaticii copii dingo Andreea RĂSUCEANU Vântul, uhul, suflarea POUROM AOURCM Adrian Schiop Să ne fie la toÈ›i la fel de rău Bogdan CreÈ›u Cornul inorogului Cristian FulaÈ loşca proza proza Bogdan Răileanu Să laşimoartea să tegăsească Tudor Ganea Cântecul păsării de plajă Florin Irimia Bărbatul din spatele ceÈ›ii proza proza EGO proza”

Polirom deschide anul 2021 cu o ofertă bogată de literatură română contemporană, una dintre principalele sale misiuni editoriale, marcată prin lansarea colecției „Ego. Proză” în anul 2004 și continuată de colecții prestigioase și serii de autor dedicate cîtorva dintre numele de prim rang ale literaturii autohtone.

Noi titluri semnate de cîteva dintre cele mai îndrăgite și mai apreciate voci ale literaturii române contemporane – Andreea Răsuceanu, Nichita Danilov, Vasile Ernu, Adrian Schiop, Cristian Fulaș, Bogdan Crețu, Bogdan Răileanu, Tudor Ganea, Florin Irimia – se găsesc deja în librăriile clasice, precum și pe cele online.

• În librării

Andreea Răsuceanu

Vântul, duhul, suflarea

Prefaţă de Paul Cernat

„Tragedia unui frontierist, dispărut în apele Dunării, în încercarea disperată de a emigra în anii comunismului, a familiei lui, traumatizată de incertitudine şi absenţă, suferinţa copiilor lipsiţi de dragostea parentală, transmisă de la o generaţie la alta, competiţia dintre fraţi pentru afecţiunea mamei sînt doar cîteva din temele celui de-al doilea roman al Andreei Răsuceanu, Vîntul, duhul, suflarea. Ficţiunea şi documentul se întîlnesc într-o istorie fabuloasă care coboară două secole, pînă în vremea boierilor antiunionişti, trece, cu pagini răscolitoare, prin foametea de după război şi prin anii stalinismului, ajungînd în stricta actualitate. 

Romanul anului 2020, după părerea mea, Vîntul, duhul, suflarea o plasează pe Andreea Răsuceanu alături de cele mai puternice voci ale prozei actuale.” (Gabriela Adameşteanu)

Nichita Danilov

Omul din eprubetă

„Dacă vă puteți imagina un Bulgakov trecut prin universul lui Swift, în timp ce ghizii sînt, pe rînd sau concomitent, Urmuz sau Daniil Harms, ambii în mare vervă, dar și Sigmund Freud, atunci nu veți ezita să vă lăsați purtați de povestea fascinantă pe care ne-o propune Nichita Danilov, unul dintre povestașii adevărați ai literaturii noastre de azi, coborîndu-ne în abisul inconștientului uman din eprubeta sa, populată cu tot felul de entități și arhetipuri.

Distopie luxuriantă, satirică, cu un imaginativ care debordează de soluții epice mereu surprinzătoare, Omul din eprubetă este un roman total care caută să imprime un sens absurdului vieții de zi cu zi.” (Adrian Alui Gheorghe)

De același autor, la Polirom: Ambasadorul invizibil, Locomotiva Noimann, Mașa și Extraterestrul, Tălpi. Șotronul

Vasile Ernu

Sălbaticii copii dingo

Cu ilustraţii de Roman Tolici

Anii ’80. Patru prieteni se întîlnesc în gara din Chişinău. Vor pleca împreună în vacanţă în Crimeea, la mare. Sînt lipsiţi de griji, nu au de unde să ştie că fac parte din generaţia ultimilor copii sovietici. Brusc însă toată această rutină melancolică e dată peste cap: după moartea lui Brejnev, a lui Andropov şi a altor comunişti de la vîrf, vin Gorbaciov, glasnostul şi perestroika, intervenţia rusă în Afganistan, Cernobîlul, explozia drogurilor, SIDA şi afirmarea contraculturilor sovietice. Debusolaţi, văzînd cum lumea pe care o ştiau se destramă, ultimii copii sovietici caută echilibru şi refugiu în romanele lui Bulgakov, în poezia lui Arseni Tarkovski şi în piesele formaţiei Kino. Şi, fără să vrea, se maturizează, descoperă alte identităţi şi învaţă să trăiască în noua lume.

De același autor, la Polirom: Ultimii eretici ai Imperiului, Ceea ce ne desparte. Epistolarul de la Hanul lui Manuc (împreună cu Bogdan-Alexandru Stănescu), Născut în URSS, Sectanții, Bandiții, Izgoniții

Adrian Schiop

Să ne fie la toţi la fel de rău

După bestsellerul Soldații. Poveste din Ferentari, Adrian Schiop revine cu un nou roman ce explorează tema homosexualității și a mizerabilismului în societatea păturii de jos. Adi se avîntă într-o relație improbabilă cu Florin, un polițist de 42 de ani, divorțat și bețiv, care, din deformație profesională, dar și pentru că are o imagine de apărat, este foarte autoritar și mereu indecis în privința sentimentelor lui. Să ne fie la toți la fel de rău este o incursiune brutală și profundă în lumea LGBT, în care uneori aprobarea din partea societății este mai importantă decît propriile sentimente.

De același autor, la Polirom: Soldații. Poveste din Ferentari, Zero grade Kelvin

Cristian Fulaș

Ioșca

„Ioșca – un personaj memorabil, de-o vîrstă cu pietrele și la fel de elementar ca ele, și un roman cu mare forță epică, de un impecabil rafinament stilistic și narativ. Cristian Fulaș construiește cu pricepere de arhitect destinul unui om în care «simplitatea dintîi a lucrurilor» se conjugă cu o înțelegere profundă a lumii și a oamenilor. O scriitură viguroasă și amplă, infuzată de o debordantă energie, face din acest roman unul de o violentă frumusețe în care totul, imagini, ființe, obiecte și idei se împletesc într-o supraomenească tragedie.” (Carmen Mușat)

De același autor, la Polirom: Cei frumoși și cei buni, Fîșii de rușine, După plîns

Bogdan Creţu

Cornul inorogului

Romanul Cornul inorogului, pe care autorul însuși îl socotește o formă de bovarism, reprezintă debutul în ficțiune al criticului literar Bogdan Crețu.

„Urmărind anii de ucenicie și călătorie ai lui Dinu Zărnescu, Bogdan Crețu îi recuperează prospețimea prin inepuizabilul său libido scriptural, lansîndu-se într-un biografism bine fantasmat, și ne poartă, dezinvolt, de la țară la oraș, din spațiul academic românesc în cel occidental, din căminele studențești și amfiteatre în muzee, la operă, în metroul parizian – peste tot, cu o mare foame de medii și tipologii. Bogdan Crețu oferă, cu primul său roman, o carte pentru toată lumea (însă nerecomandabilă minorilor [sic]), plină de vervă picarescă și bulimie livrescă, puștească și înțeleaptă, realistă pînă la a atinge, pe alocuri, un naturalism crud și ireală, cînd trebuie, pînă la transfigurare.” (O. Nimigean)

Bogdan Răileanu

Să nu laşi moartea să te găsească

Să nu laşi moartea să te găsească este povestea lui Arhip, ciobanul care e posibil să fi adus la viață balada Miorița. El pornește în transhumanță alături de alți trei ciobani din Munții Vrancei spre cîmpie. Pe drum, cel mai tînăr dintre ei este ucis în condiții neclare. Datoria lui Arhip este acum să-l ducă pe tînărul mort înapoi în satul de munte, iar această călătorie se transformă într-o confruntare cu moartea care îl face pe cioban să-și împlinească destinul – să dea lumii o baladă și un mit fondator. Ca orice autor, Arhip e tentat să pună în poveste experiența lui personală cu moartea. Personajele vorbesc în numele lui. Asasinarea tînărului ciobănaș este doar un pretext pentru a scoate din adîncul lui Arhip un eu tulburat de prezența morții.

De același autor, la Polirom: Tot spațiul dintre gîndurile mele 

• În această săptămînă, în librării

Tudor Ganea

Cântecul păsării de plajă

„Țineți în mîini cel mai bun roman de pînă acum al lui Tudor Ganea, arhitectul convertit la proză care, după – iată – cinci romane publicate în tot atîția ani (unele premiate și deja traduse), își poate revendica lejer titlul de cel mai în formă tînăr romancier al momentului. Cu Cîntecul păsării de plajă, Tudor Ganea se întoarce la etosul constănțean explorat în cartea de debut și scrie un fel de Gangs of Constantza al tranziției sălbatice din anii ’90 în care diverse grupări multietnice de outcasts își dispută teritoriul și influența asupra Cartierului Faleza Nord. Amestecul de violență și poezie al confruntărilor de pe malul mării este memorabil și, pe alocuri, conferă acestui roman realist murdar o calitate aproape psihedelică. Nu recomand romanul celor slabi de inimă!” (Marius Chivu)

De același autor, la Polirom: Cazemata, Miere, Porci, 8

• În curînd, în librării

Florin Irimia

Bărbatul din spatele ceții

„N-am avut nici cea mai mică intenție să continui Misterul mașinuțelor chinezești în vreun fel, de fapt, eram convins că spusesem cam tot ce avusesem de spus despre mine și copilăria mea. Doar că acum nici nu puteam să ignor tot ce văzusem acolo, în micul meu vis, să mă prefac că el nu existase. Așa că, încet-încet, am început să scriu iar, să aștern pe hârtie, cum se spunea cândva, tot ce văzusem atunci și chiar și ce nu văzusem, și în felul acesta, cartea care acolo, în lumea aceea, era deja scrisă, a-nceput să se răsfire, ca păpădia bătută de vînt, numai ca să se poată-nchega la loc în lumea asta.”

De același autor, la Polirom: O fereastră întunecată, Cîteva lucruri despre tine, Misterul mașinuțelor chinezești

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.