PROVOCAREA Saptamanii

In curind la editura TREI va fi lansata o noua colectie de SF&F coordonata de cel mai titrat traducator de la noi MIHAI DAN PAVELESCU.

Astazi va lansez o provocare care va dura pina duminica in care va invit sa va exprimati optiunile pentru cinci -5- titluri pe care ati dori sa le vedeti publicate in limba romana insotite si de o scurta descriere.

UP DATE: Dat fiind numarul mic de titluri optiunea se mareste la 10 titluri.

Ce spuneti? Veti raspunde provocarii?

Aceasta este o buna ocazie de-a lua pulsul cititorilor impatimiti de sf&f si o oportunitate de a afla ce carti plac cititorului de sf&f.

Nu uitati! In curind va aparea un roman despre care G.R.R.Martin a avut numai pareri magulitoare la adresa lui

LEVIATAN WAKES  Acest roman va aparea la editura VOYAGER PREMIUM BOOKS in traducerea lui MIHAI DAN PAVELESCU.

Astept raspunsul la provocare cu cel mai mare interes.

posted by voicunike

62 de gânduri despre &8222;PROVOCAREA Saptamanii&8221;

  1. O sa introduc serii, pentru ca mi-e mai usor… 😀
    Cat despre descrieri, puteti gasi informatii fie la CititorSF, fie la TheWertzone

    1. Daniel Abraham – The Dagger and the Coin (The Dragon’s Path – singura aparuta deocamdata)
    2. Andrzej Sapkowski – The Witcher (Blood of Elves – singura publicata in engleza, plus o colectie de povestiri The Last Wish, par sa fie in pregatire volumele 2 si 3: Time of Contempt, Baptism of Fire – in afara de cele mentionate, saga mai contine 2 volume si o alta colectie de povestiri – The Sword of Destiny)
    3. Patrick Rothfuss – The Kingkiller Chronicle (The Name of the Wind, The Wise Man’s Fear, The Doors of Stone)
    4. Scott Westerfeld – Leviathan (Leviathan, Behemoth, Goliath)
    5. Genevieve Valentine – Mechanique: a tale of the Circus Tresaulti

    Bonus: John Scalzi – Fuzzy Nation

    Si cam atat, ca restul doleantelor am auzit ca vor fi traduse (de exemplu 11/22/63 :D)

    Apreciază

  2. Iliescu C.A. zice:

    Lista e facuta pe baza recenziilor citite (inca nu m-am incumetat cu cititul in engleza a mai mult de 5 pagini) si a dorintelor,bineinteles:
    _The New World -Michael A. Stackpole(e ultimul volum din trilogie ,consider ca ar merita sa o incheie cei de la Nemira…dar in vechiul stil al copertei)
    _K.J.Parker-The Company
    -The Folding Knife
    -The Hammer. Doar standalone-uri,pentru ca,cel putin eu nu cred,ca romanii s-ar incumeta, cum apare primuul volum din vreo trilogie a lui(ei?) sa-l si cumpere…
    _Philip K. Dick (chiar ma gandeam zilele astea daca v-a mai aprea ceva de el…):-Flow my tears,the policeman said
    -VALIS(cea mai buna nuvela a lui,din cate stiu)
    _Joe Ambercrobie(nu cred ca are vreo sansa seria lui…):-The heroes
    -Best served gold(care-i si premiata) –->tot standalone-uri dar,care ar face cunoscut publicului roman universul seriei
    _Joe Haldeman(inca mai ma gandesc la esecul cu Camuflaj-a fost o traducere proasta? Sau Haldeman a fost de vina?)-Forever War
    -Forever Peace(intr-o vreme,umbla svonul ca vor fi publicate la … cum se numea?Parca Tritonic…)
    _Stephen King-The long Walk(nu este S.F. dar infine dar,merita)
    -The running man(stiu ca a aparut pe undeva dar, habar n-am de traducere,cum o fi)
    _Finalizarea seriei lui Pohl(mai sunt 3 carti)
    _Ceva nou de Egan.
    _NEAPARAT,terminarea trilogiei lui Moody(cea cu Furiosii) ,eventual chiar si altceva de el.
    _The windup girl si Ship Braker de Paolo Bacigalupi
    _Neal Asher-inceput cum trebuie.(seria Agentul Cormac,adica)
    _Joe Hill-Horns(nu e S.F.)
    Lucruri care n-ar trebui continuate,decat atunci cand editura ar merge foarte bine: _Stephen Donaldson (am auzit o gramada de pareri negative)
    _Orson Scott Card-cam aceeasi problema ca si la Dune…

    P.S. ,acum am vazut ca trebuiau doar 5 titluri..:
    _The windup girl
    _The running man(eventual-daca e buna traducerea-reeditata)
    _Ceva de Parker
    _The new world
    _Valis.

    Apreciază

    • Joe Haldeman-Forever War (Razboiul Etern, Editura Pygmalion); Forever Peace (Pace Eterna, Editura Teora); Stephen King-The Long Walk (Marsul cel Lung, Editura Lucman); The Running Man (Fugarul, Editura Orion, 1992)-ambele sub pseudonimul Richard Bachman

      Apreciază

  3. Hmm.. Haldeman ma gandisem putin si eu, nu l-am trecut din cauza „limitei” de 5… In plus vreau sa ma documentez mai mult de intreaga activitate literara

    Abercrombie – daca nu ma insel, a inceput Nemira publicarea seriei The First Law, sper sa o si continue… si sa includa si stand-alone-urile 🙂

    Apreciază

  4. endymion zice:

    Karen Traviss, Gary Gibson, Michael Cobley, Gavin Smith, Tobias Buckell, Ian Douglas, Ian Whates etc
    Sau de pilda David Brin cu superba serie Uplift – a scos o carte Pygmalion si au dat faliment apoi.
    ce inseamna in curand pentru Leviatan Wakes?

    Apreciază

  5. Dan zice:

    1) Stephen King – The Tommyknockers
    2) Stephen King – Under the dome
    3) David Brin – The Uplift War series/ The Uplift Trilogy
    4) Greg Bear – Darwin’s Radio
    5) Peter F. Hamilton – The Void Trilogy

    precum si Joe Haldeman – Forever Free si Mars series

    Apreciază

  6. endymion@ „in curand pentru Leviatan Wakes” inseamna sfarsitul lunii martie (pentru optimisti) si inceputul lunii aprilie (pentru pesimisti).

    Vom incerca sa publicam „cat mai curand’ si volumul 2 al seriei „Caliban`s War.

    d.orin@ The Dagger and the Coin o sa apara cel mai probabil la Gaudeamus, in toamna acestui an.

    Apreciază

  7. Georgian zice:

    Daca ne referim la noutati, ar fi:
    1) The Night Angel trilogy – Brent Weeks
    2) Ian McDonald – Brasyl
    3) Guy Gavriel Key – orice titlu
    4) Neal Stephenson – The Baroque Cycle
    5) Paolo Bacigalupi – The Windup Girl
    dar sa nu uitam continuarile unor serii neterminate, mai ales de ed. Nemira:
    1) Michael A. Stackpole – The New World
    2) Joe Abercrombie – Before They are Hanged
    3) Brian Herbert & Kevin J Anderson – Hunters of Dune & Sandworms of Dune
    4) Walter Jon Williams – The Sundering
    5) Dan Simmons – Endymion & Rise of Endymion

    Apreciază

  8. Nicu zice:

    1) Frankenstein – Dean Koontz
    2) The Knife of Never Letting Go – Patrick Ness
    3) The Coming of Conan the Cimmerian – Robert E. Howard
    4) Watchers – Dean Koontz
    5) The Stand sau IT – Stephen King

    Apreciază

    • Iliescu C.A. zice:

      The Stand(Apocalipsa,adica,chiar acum reeditata la un pret ”foarte” mic) si It(Orasul bantuIT ,adica,nu mai este in stoc) au aparut la Nemira,iar traducerea, prezentarea grafica cat si formatul,sunt foarte bune.

      Apreciază

  9. Răzvan zice:

    Ce nu s-a tradus încă din cele care au câştigat premiile Hugo:
    Lois McMaster Bujold – Barrayar
    Connie Willis – To Say Nothing of the Dog
    Robert J.Sawyer – Hominids
    Vernor Vinge – Rainbows End
    Michael Chabon – The Yiddish Policemen’s Union

    Şi mai sunt în afară de astea cinci…

    Apreciază

    • Iliescu C.A. zice:

      Stiu ca a aparut ,din aceasta cauza am si spus : ”_Joe Ambercrobie(nu cred ca are vreo sansa seria lui…):” .Adica seria deja inceputa si preferam sa se publice standalone-urile.Acum imi dau seama ca n-am specificat,scuzele mele.

      Apreciază

  10. 1) Mervyn Peake-Gormenghast Quadrilogy (Titus Groan, 1946; Gormenghast, 1950; Titus Alone, 1959; Titus Awakes, 2011)-new weird la superlativ, unul din precursorii acestui gen
    2) Robert E. Howard-Conan (http://www.fantasticfiction.co.uk/series/conan/)-clasic si la fel de proaspat si acum
    3) Alastair Reynolds-Century Rain (http://www.fantasticfiction.co.uk/r/alastair-reynolds/century-rain.htm)-combinatie de space-opera+roman noir+ucronie sau, de ce nu, Seria Revelation Space
    4) Jack McDevitt-orice (are 8 romane nominalizate la Nebula: Ancient Shores, Moonfall, Infinity Beach, Chindi, Omega, Polaris, Seeker, Odyssey-doar Seeker a aparut la Nemira)-space-opera deja clasic
    5) Paolo Bacigalupi-The Windup Girl (http://www.fantasticfiction.co.uk/b/paolo-bacigalupi/windup-girl.htm) sau China Mieville-Embassytown (http://www.fantasticfiction.co.uk/m/china-mieville/embassytown.htm)
    Bonus: orice de Michael Swanwick, Connie Willis, Charles de Lint, Peter Straub sau Greg Bear

    Apreciază

  11. Tremble zice:

    Un top mai nonconformist:
    1. King! Tot ce nu a aparut in limba romana de la Rege.
    2. Tot ce a inceput Nemira si a uitat sa termine… : Stackpole, Asher, Pohl, etc. pentru ca sunt destui!
    3. Toate cartile ce au castigat Hugo si Nebula si nu fost traduse la noi.
    4. Paolo Bacigalupi – The Windup Girl {o carte pe care as vrea sa o citesc in mod special in limba romana}
    5. Aparitia cartilor netraduse din seria Dune {Brian Herbert & Kevin J Anderson of course} si a celor de Dan Simmons {Endymion & Rise of Endymion}

    As avea si eu o intrebare pentru cele doua edituri specificate in articol, desigur daca va dori cineva sa raspunda din randul lor. Vor aparea acele carti si in editie electronica, in special format .mobi?
    Multumesc pentru eventuale raspunsuri.
    Succes si la cat mai multe SF-uri, noi si de calitate! 😉

    Apreciază

    • Iliescu C.A. zice:

      Sunt carti care nu au luat premi(fie Hugo,Nebula sau oricare altul) si sunt muuuult mai bune decat cele care,spre surprinderea tuturor,au luat asa ceva(hehehe,Camuflaj).Cu alte cuvinte,sa traduci tot ar fi o(aproape) pierdere considerabila de timp si chiar hartie(ma gandeam la treaba asta cand vedeam cate ”nimicuri” cu vampiri au aparut…),bineinteles,nu si de bani,majoritatea oamenilor preferand o lectura simplista(cu un subiect banal-heh,iar vampiri spre exemplu),fara prea mari implicari intelectuale.
      King merita in continuare publicat sunt total de acord,ba chiar eu as adauga reeditarea(daca traducerea este buna) celor cateva romane ”pierdute” pe la alte edituri(dar,reeditarea sa fie facuta paperback,astfel isi vor permite mai multi asa ceva,decat Super Colectia cartonata de autor).Da,King merita!(Dar nu doar el,nu?)
      La Dune nu ma bag…consider ca e deja aiurea sa prelungesti un subiect(oricat de mare si important ar fi) in asa hal….

      Apreciază

  12. Pax zice:

    Eu cred standalone-urile sunt cea mai buna solutie, nu in exclusivitate bineinteles. Din cate am citit pe ici pe colo, sunt destui romani care nu cumpara o carte dintr-o serie imediat ce a fost publicata, chiar daca ii intereseaza, ci spun ca vor astepta ca intreaga serie sa fie publicata, asadar, publicarea cartilor de sine statatoare mi se pare o decizie mai sigura, daca vezi ca autorul are succes atunci mergi mai departe cu serii, daca are vreuna.

    1. Gay Gavriel Kay – are mai multe carti standalone fantasy.
    2. John Steakley – Armor – un roman military sf foarte laudat.
    3. Richard Laymon – a scris o multime de romane horror bune si standalone.
    4. Paolo Bacigalupi – este momentan in centrul atentiei, a castigat multe premii importante si sunt destui cumparatori pentru care premiile castigate de o carte sunt decisive in decizia de a cumpara o carte.
    5. A. Lee Martinez – scrie romane umoristice sf & fantasy.

    Apreciază

  13. teo zice:

    1. Richard Bachman:
    „Rage”
    „Thinner”,
    „The Regulators”

    2. Serge Brussolo: „Enfer vertical en approche rapide”

    3.Serge Brussolo: „La nuit de venin”

    Ce bestial ar fi!

    Apreciază

  14. teo zice:

    Aoleu! Am uitat descrierile.

    „Rage”: elev retras, inchis in sine, da o lectzie decisiva intr-una din salile de clasa ale unui colegiu american. Nu s-a reeditat, fiind pusa in legatura cu evenimentele ulterioare, soldate cu victime, care s-au petrecut in cateva licee de acolo.

    „Enfer vertical…” Unui grup de detinutzi, cobai intr-un penitenciar sub forma de turn, li se promite libertatea daca reushesc sa supravitzuiasca sirului de probe la care sant supushi.

    „La nuit de venin” : Cautarea matricelor sonore ale unei opere simfonice controversate, a carei autoare a disparut in conditzii misterioase.

    Restul nu m-a pasionat chiar atat de mult.

    Apreciază

    • Iliescu C.A. zice:

      Treaba lui Brussolo imi aduce aminte de Saw, cu sirul probelor care,trecute,pot salva viata…desi ,sunt sigur ca nici nu se compara cu el.
      P.S. :Uimitor felul cum este cautat un tap ispasitor(ma refer la Rage)

      Apreciază

      • teo zice:

        Buna comparatzia cu saw, referitor la Brussolo. Iar treaba cu „tzapul ispashitor” sper sa constituie cea mai buna reclama shi impuls spre a fi tradusa shi publicata!. Mai ales ca editura Trei are ceva antecedente (remarcabile) in ceea ce-l privesthe pe King. E vorba despre „La miezul noptzii” si „Anotimpuri diferite”.

        Apreciază

  15. endymion zice:

    @Iliescu C.A.: cei de la Nemira cred ca nu au inceput cu ce trebuie de Alastair Reynolds – ar fi fost bine, cred eu, sa inceapa cu seria Revelation Space sau altceva.
    @Nemira: de ce nu continuati seriile incepute deja in acelasi format de design/coperta? arata cam aiurea cele vechi langa cele noi:) – vezi Orson Scott Card/seria Intoarcerea acasa

    Apreciază

  16. Iliescu C.A. zice:

    @Tremble:Sunt carti care nu au luat premi(fie Hugo,Nebula sau oricare altul) si sunt muuuult mai bune decat cele care,spre surprinderea tuturor,au luat asa ceva(hehehe,Camuflaj).Cu alte cuvinte,sa traduci tot ar fi o(aproape) pierdere considerabila de timp si chiar hartie(ma gandeam la treaba asta cand vedeam cate ”nimicuri” cu vampiri au aparut…),bineinteles,nu si de bani,majoritatea oamenilor preferand o lectura simplista(cu un subiect banal-heh,iar vampiri spre exemplu),fara prea mari implicari intelectuale.
    King merita in continuare publicat sunt total de acord,ba chiar eu as adauga reeditarea(daca traducerea este buna) celor cateva romane ”pierdute” pe la alte edituri(dar,reeditarea sa fie facuta paperback,astfel isi vor permite mai multi asa ceva,decat Super Colectia cartonata de autor).Da,King merita!(Dar nu doar el,nu?)
    La Dune nu ma bag…consider ca e deja aiurea sa prelungesti un subiect(oricat de mare si important ar fi) in asa hal…
    @endymion: Nu-mi prea pot da cu parerea(inca nu am citit nimic de Reynolds,am spus acele lucruri pe baza constatarii esecului cu el al celor de la Nemira )Sincer,nu cred ca ar fi fost un succes mai mare daca s-ar fi inceput cu Revelation Space .Am fi avut si in prezent doar primul volum publicat din intreaga serie(care nu-i una tocmai scurta).Sunt mai mult pentru standalone-uri si,chiar pot sa zic ca Nemira a gandit bine(aici!):Daca n-are sanse cu 2 nuvele(prinse-ntr-un singur volum) sigur sansele cu o intreaga serie ar fi si mai mici.Stiu de succesul pe care-l are Reynolds inafara dar,sunt autori care nu au reusit la noi,iar asta nu-nseamna ca-i un capat de lume.Slava Domnului!Avem din ce alege(sau din ce sa aleaga)!

    Apreciază

  17. Vorpal zice:

    1) Graham Masterton / Mirror, The Pariah, Tengu, The Devils of D-Day, ciclul Manitou.
    Masterton este un scriitor „horror” cu un succes nebun de public mai ales in Polonia si Grecia. In limba romana, din pacate, au fost traduse doar doua romane: Djin si Manitou. Editura Multistar din Piatra Neamt cu siguranta ar fi scos mai multe carti ale sale daca nu s-ar fi desfiintat. Domnul Florin Mircea Tudor este un profesionist, ar trebui sa incerce readucerea lui Masterton in Romania.

    2) F. Paul Wilson / The Keep
    Unul dintre cele mai bune romane cu vampiri alaturi de Dracula si Salem’s Lot. Actiunea se petrece in Romania, in cel de-al II-lea Razboi Mondial.

    3) Dean Koontz / Watchers, Lighting, Cold Fire
    Cele mai bune scrieri ale lui Koontz sunt fara indoiala cele scrise in anii 80 si 90. Wtachers, Lighting si Cold Fire cred ca ar putea rivaliza cu Miezul Noptii, Masca sau Salasul Raului, cele mai bune romane ale sale traduse in limba romana (dupa parerea mea).

    4) Robert E. Howard (Conan)
    Un scriitor clasic al genului fantasy si un personaj pe masura.

    5) Ciclul Runesword
    Inceput in anii 90 de Nemira (colectia Nautilus) si abandonat ulterior din motive cel putin ciudate. Cele doua volume (dintr-un total de sase) aparute in colectia Nautilus au fost printre primele de „Magie si Spada” aparute in Romania dupa Revolutie. Cred ca ar avea succes daca nu neaparat prin valoare, macar prin amintirile pe care le trezeste.

    Apreciază

  18. 1) Primavara ruseasca vol.2 Norman Spinrad
    2) Helliconnia iarna Brian Aldiss
    3) Nisipuri miscatoare John Brunner
    4) Mona Lisa overdrive William Gibson {Aviz amatorilor} 😀
    5) Stephen Donaldson: Nici nu conteaza ce , oricum sint toate exceptionale!!!
    6) Al sapte-lea fiu Orson Scott Card
    7) Cersetori in Spania Nancy Kress
    8) Barrayar Lois McMaster Bujold
    9) Jocul lui Vor Lois McMaster Bujold
    10) Serge Brussolo absolut orice !!!

    Apreciază

  19. diabolique zice:

    1. Brian Aldiss – Helliconia, reluarea seriei plus ultimul volum netradus in lb. romana
    2. Jack Vance – seria Dying Earth sau trilogia Lyonesse
    3. Nancy Kress – Beggars in Spain (trilogia)
    4. Guy Gavriel Kay – Tigana
    5. Tim Powers – The Anubis Gate
    6. Steven Erikson – Sa apara odata The Malazan Book of the Fallen, ca asteptam de secole continuarea de la Tritonic
    7. Dan Simmons – presupunand ca Hyperion Cantos va continua la Nemira, Song of Kali
    8. Mervyn Peake – Gormenghast
    9. Patrick Rothfuss- The KingKiller Chronicle
    10. Vonda McIntyre – Dreamsnake
    11. Michael Moorcok – seria Elric of Melnibone
    12. Greg Bear – Moving Mars
    13. David Brin – toata seria Uplift
    14. Connie Willis – To Say Nothing of the Dog

    Apreciază

  20. AlexB zice:

    Brian Herbert
    Dune
    Hunters of Dune (2006)
    Sandworms of Dune (2007)

    Heroes of Dune
    Paul of Dune (2008)
    The Winds of Dune (2009)
    The Sisterhood of Dune

    Dan Simmons – continuarea la Hyperion Cantos

    Paul McAuley
    The Quiet War
    The Gardens of the Sun
    In the Mouth of the Whale

    Robert Charles Wilson – Vortex
    Darwinia: A Novel of a Very Different Twentieth Century

    Apreciază

  21. radu zice:

    Tim Powers – The Anubis Gate
    Frank Herbert-Hellstrom’s Hive
    David Brin – toata seria Uplift
    Al sapte-lea fiu- Orson Scott Card
    Paolo Bacigalupi-The Windup Girl
    Stephen King – The Tommyknockers
    Frank Herbert- Man of Two Worlds
    Ian McDonald – Brasyl
    Stephen King – Under the dome
    Lois McMaster Bujold -Saga Vorkosigan
    RobertSilverberg -Lord Valentine’s Castle
    Gay Gavriel Kay – Tigana
    Robert J.Sawyer – Hominids
    Connie Willis – To Say Nothing of the Dog
    Dune-ce nu a aparut

    Apreciază

  22. 1. Scott Westerfeld – seria Leviathan (Leviathan, Behemoth, Goliath) si seria Midnighters (The Secret Hour, Touching Darkness, Blue Moon)
    2. Neal Stephenson – The Baroque Cycle (Quicksilver, The Confusion, The System of the World) si Cryptonomicon
    3. Genevieve Valentine – Mechanique: A Tale of the Circus Tresaulti
    4. Cherie Priest – seria The Clockwork Century (Boneshaker, Clementine, Dreadnought, Ganymede, Inexplicable, Tanglefoot)
    5. Jay Lake – seria Clockwork Earth (Mainspring, Escapement, Pinion)
    6. Ransom Riggs – Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children
    7. Michael A. Stackpole – vol. The New World
    8. Ann si Jeff VanderMeer, editori – volumele Steampunk si Steampunk II: Steampunk Reloaded
    9. Ekaterina Sedia – The Alchemy of Stone
    10. Ursula K. Le Guinn – Hainish Cycle (din care Nemira a tradus Lumea lui Rocanon si Mana dreapta a intunericului) si Earthsea Cycle
    11. Mark Hodder – seria Burton & Swinburne (The Strange Affair of Spring Heeled Jack, The Curious Case of the Clockwork Man, Expedition to the Mountains of the Moon)
    12. Jo Walton – seria Small Change (Farthing, Ha’penny, Half a Crown)
    13. Matthew Pearl – The Last Dickens (sper ca editura Humanitas va traduce si acest volum, dupa Umbra lui Poe si Clubul Dante)

    Apreciază

  23. Catalin Maria zice:

    As vrea sa felicit Editura Trei pentru aceasta initiativa, imi pare rau ca Mihai Dan Pavelescu a plecat de la Nemira, oricat de mult ne-a dezamagit cu seriile incepute si abandonate sau cu ritmul greoi de publicare, ramane singura editura care publica SF/F, constant, de 20 de ani.
    Sper din tot sufletul ca Editura Trei sa nu abandoneze SF-ul peste cativa ani si sa gaseasca cine stie ce „noua moda”.
    Ca niste mici sugestii, visez sa citesc in limba romana:
    1. Toata seria Hainish de Ursula k. Le Guin.
    2. Stephen Baxter – Xeelee
    3. Paolo Bacigalupi – The Windup Girl
    4. Alastair Reynolds – Revelation Space (stiu ca drepturile, poate sunt la Nemira, dar cine stie)
    5. Michael Moorcock – Elric of Melinbone
    6. Patrick Rothfuss – The Name of the Wind
    7. David Louis Edelman – Jump 225.
    Sunt exterm de multe carti interesante si spectaculoase ce ar merita traduse, asa trebuie sa ma opresc.
    Numai bine tuturor.

    Apreciază

  24. @ Ion: Asimov a cam aparut la noi, asa ca nu ar putea sa apara decit reeditari. Cit despre S.F- ul pur nu pot sa fiu decit de acord cu tine !
    @ Iliescu: Poti sa fii sigur ca exista S.F. pur! Cei care sint cam plictisiti de tonele de fantasy care tot apar stiu de ce! Plus toate S.F,-urile mainstream care tot apar in ultimul timp!

    Apreciază

    • Iliescu C.A. zice:

      N-am zis ca n-ar exista si totusi ,continui, ce-nseamna ”S.F. pur”?
      Ce fel de S.F.?Unul numai despre idei ale viitorului?Plin de tehnicism?Din cate vad ,amintiti de Asimov…ei bine,eu imi stiu ca a scris (aproape) numai S.F. politist deci, nu are acea ”puritate” de care vad ca se vorbeste.
      Wells?Bradbury?Nu exista S.F. pur sau ”fictiune a stiintei pure” ,nu,ceea ce spuneti este vorba de vechiul S.F.,nici de cum unul pur…daca ar fi pur,nu cred ca ati mai citi asa ceva decat daca ati fi pe domeniul respectiv.
      In privinta reeditarilor…nu stiu ce sa zic.Un om n-ar trebui sa fie mofturos(vorbesc acum de autori care au fost publicati foarte mult:Asimov,van Vogt,A.C.Clarke,etc) si sa treaca peste aspectul ca respectiva carte este veche sau nu-i place coperta(nu discut despre cartile noi,de la care trebuie sa avem cele mai mari asteptari)…cand doresti ,cu adevart,sa citesti,o faci trecand peste aspectele acestea,marunte.Nu consider ca,acum,daca un tanar(a) vrea sa citeasca S.F.(vechi,nu pur) trebuie facute niste reeditari ,in detrimentul aparitiei unor noi titluri,unei noi improspatari.
      In ciuda acestui fapt ,totusi,unii autori da,ar trebui reeditati…spre exemplu:Beleaev(chiar tot de el),Strugatki(titlurile care nu a fost reeditate de Paralela 45),Wells(ceva mai mult),Camil Baciu,etc.(Bradbury nu consider ca este nevoie, inca mai sunt suficiente editii vechi) .

      Apreciază

      • Sa stii ca dincolo de intriga polistista (care nu e prezenta decat in cateva povestiri cu roboti, in „Caves of Steel”, „Naked Sun” si celelalte carti din seria R. Daneel Olivaw) se ascund fine comentarii sociale si analize profunde ale sufletului uman. Afirm cu tarie ca Asimov a fost unul din marii scriitori de SF pur (Hard mai ales) si ca mai sunt cateva carti ale lui care merita publicate si nu au aparut la noi (la editurile Univers, Teora, Nemira, Lucman)-seria Norby, The Complete Robot, Robot Dreams, Robot Visions…

        Apreciază

      • Iliescu C.A. zice:

        Tot nu a fost dat un raspuns la intrebare ,dar infine…
        Stiu de ceea ce spui ,Asimov este intr-adevar aparte ,dar eu nu am pomenit nimic despre lecturarea sa sau altceva:doar faptul ca n-ar merita reeditat(cand spun asta ,nu-nseamna ca titlurile care n-au aparut la noi n-ar fi o placere sa fie publicate)
        P.S. Ai adus vorba de Lucman ,pot avea incredere in editura?(traduceri,redactare,adica).Mi-a facut mereu impresia unei edituri slabe dar ,cu titluri si autori mari.

        Apreciază

      • SF pur: nave si extraterestri, tehnologii viitoare, civilizatii avansate, pamanturi nimicite de alieni fiorosi, distopii, ucronii, utopii, universuri alternative, calatorii in timp etc. Cat despre partea cu Editura Lucman, eu am citit de la ei 4 carti de Philip Jose Farmer (Poarta si Trilogia Dayworld), Bernard Werber-Revolutia Furnicilor si John Brunner-Orbita Periculoasa si mi s-au parut toate mai mult decat OK (traducere si redactare).

        Apreciază

      • Iliescu C.A. zice:

        Este,parerea mea,relativa treaba cu vandutul: Nu stii cum se va comporta publicul roman nici la titluri care fac ravagii in strainatate deci,nici la reeditari nu prea cred ca se poate spune ceva concret. Dar,totusi, sunt sigur ca fanii SF ,mai ales cei care n-au reusit sa faca rost de aceste carti la primele lor transe,le-ar cumpara.Depinde din ce unghi privesti…

        Apreciază

  25. Catalin Maria zice:

    Sunt de acord cu Ion, sunt unele carti care trebuie sa se gaseasca tot timpul in librarii, fie ele virtuale sau reale.
    Daca un tanar care aude si ar fi interesat ca citeasca Asimov, Herbert, Heinlein, Bradbury, van Vogt, sunt convins ca nu gaseste sa-si cumpere 1-2 volume. Stiu ca exista anticariate on-line sau cum vreti voi, dar ar fi frumos ca sa poata intra intr-o librarie si sa-si cumpere cartea.
    Sunt multe probleme in Romania, legate de carti, dar unii clasici SF ar cam trebui sa se gaseasca, este foarte trist ca in acest moment nu iti poti cumpara un Asimov nou. Mai exista ceva pe site la Teora, dar este trist rau.

    Apreciază

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.