Serial Sf:Episodul 7 Apogeul si un virf de munte

Dupa rasfatul avut in anii anteriori ,de altfel cei mai buni ani ai sf-ului,lucrurile aveau sa se schimbe si in rau nu in bine.Editurile nu mai turau motoarele ,politica aducea legea drepturilor de autor in discutii,iar in tara pe plan politic venea alt presedinte si alt partid la putere care spera sa ne aduca in uniunea europeana unde,chipurile, curgea riuri de lapte si miere.Dar sa-i lasam in pace si sa revenim la oile noastre,pe plan personal toate imi mergeau bine,cumpararea cartilor devenise facila prin stringere de bani si activitati de ciubuc, si nu mai era o problema; pe plan profesional eram in ascensiune si receptiv in fata noului,desigur asta cere ceva sacrificii dar cind faci ceva ce-ti place uiti de toate,nu cred ca exista oameni care sa nu doreasca sa ajunga realizati pe plan profesional si personal deoarece aceste doua concepte nu se exclud unul  pe altul.

In ’96 Nemira avea sa-mi aduca cea mai mare bucurie in privinta cartilor cu titluri faine si foarte tari.Prima bucurie avea sa vina cu Canonicatul Dunei ,aveam sa imi iau iar liber de la servici ca sa citesc aceasta carte,recunosc ca sunt un fan impatimit DUNE toata viata,a doua a fost cu Dean Koontz=Riurile intunecate ale inimii, un autor care m-a fermecat din prima clipa  si la cartile caruia nu am ezitat nicodata sa scot bani din buzunar ca sa le cumpar,a treia bucurie avea sa vina cu cea mai misto carte a lui King= Apocalipsa una din cartile care aveau sa-mi marcheze viata,  si ultima dintre cele enumerate Bernard Werber=Thanatonautii,cea mai tare si superba carte despre poezia vietii si a mortii,despre obsesiile si frica omului in fata nefiintei.22082009(022)22082009(023)22082009(024)22082009(020)Am pus si citeva imagini pentru edificare!

Printre cartile bune si care mi-au incintat zilele placut au fost: Cele trei stigmate ale lui Palmer Eldritch,Marte -rosu, Krucifix,Haita,Rataciti in miraj,Insomnimania, Supercablat, Factorul inaltare,si Inapoi la trupurile voastre razletite.

Tot in acel an Nemira sarbatorea cinci ani de la infiintare  ,prilej de bucurie si incintare pentru toata lumea ,editura sparsese toate recordurile si devenise cea mai titrata,adulata si iubita editura din Romania.Iata si brosura  comemorativa!22082009(061)Din pasiunea pentru carti imi facusem deja ‘relatii’ prin staful editurii si ma refer aici la  omul care raspundea de cartea prin posta  Bogdan Barbieru si cu care aveam o relatie destul de strinsa prin telefon,ii multumesc pe aceasta cale pentru cartile trimise si pentru faptul ca ma informa cu cele mai noi vesti legate de carti si aparitia lor, iar celelalte ‘relatii’  fiind cu cele doua domnite(banuiesc,eu, de la secretariat ) care imi mai raspundeau la telefon ocazional si care imi facea legatura cu departamentu „cartea prin posta”. Pe toti trei aveam sa-i cunosc in carne si oase in momentul in care sub impulsul unei idei nebunesti mi-am  zis ce ar fi sa fac o vizita la sediul editurii care imi lumineaza viata; zis si facut asa ca iata-ma intr-o dimineata de iunie ajuns la Bucuresti pe strada Crinului, nr.19,sector 1, am plecat de acolo extrem de fericit si cu doua carti noi noute scoase proaspat de la tipar.A fost o experienta de neuitat ! mai ales ca aveam sa aflu de ce editurii i se spunea Nemira- dupa numele unui virf de munte din Carpati ,inalt de  1648 metri iar vintul care sufla fara incetare pe creasta muntelui  se numeste, cum altfel decit, nemir- nume predestinat pentru zborul spre inaltimi  unde galaxia Gutenberg si-a gasit in sfirsit locul care i-se cuvine.Printre surprizele de care aveam sa am parte in acel an,a fost primirea unui tricou Nemira pentru comenzile facute la ei,pe care si acum il pastrez cu sfintenie! Nemira era pe val si nimeni nu se gindea ca in viitor colectia Nautilus aproape ca disparea iar editura lasa motoarele atit de aproape de oprire.13092009(001)

Astazi Nemira a implinit frumoasa virsta de 18 ani ,ar trebui sa serbeze cu fast si artificii majoratul si renasterea ei ca pasarea phoenix din cenusa anilor trecuti.Eu unul ii urez editurii Nemira LA MULTI ANI! si sa ne aduca cit mai multe carti in inimile noastre de cititori impatimiti! Totodata ii multumesc din suflet lui Valentin Nicolau ca a pastrat in inima sa flacara aprinsa a sefeului! Daruieste-ne multe carti si iti vom ramine vesnic indatorati si recunoscatori !

In anul ’96 multe edituri dispareau, raminind in viata doar cele mai tari,astfel Teora sub bagheta magicului MDP venea din urma tare  si propunea cititorului roman in afara de nelipsitul dar si anostul Asimov,noi autori cu vina si carisma -Egan,Niven si Silverberg-,tot vrajitorul Mdp din umbra pastorea si multe din aparitiile de la Pygmalion o editura care publica numai carti premiate,pacat ca s-a prapadit editura caci altfel ar fi fost viata cu ea vie.Asa am reusit sa citesc cea mai frumoasa carte si care mi-a lasat amintiri de neuitat JOAN D. VINGE=REGINA ZAPEZILOR ,o carte traznet si de neratat. Una din editurile cu stil si tenace a fost editura Vremea care scotea sf dupa sf ,o editura fara de care am fi fost vaduviti de multe din operele sf-ului, astfel aparea Levin,Brunner,Silverberg si vesnicul prezent VanVogt.

Din urma si cu viteza venea editura Rao care scotea carte dupa carte -citeva din ele din celebrul Dosarele X-incercind sa acapareze piata SF ,de remarcat Cantica Pentru Leibowitz  si Intre Doua Lumi.

Printre celelalte aparitii remarcam aparitia la Editura Europontic a seriei lui Burroughs=Tarzan,la editura Du Style aparea Brunner=Victimile Novei,la editura Dante al doilea volum si ultimul in romana din seria Heliconia -Vara, iar la editura Infotronic aparea Ursula K.Le Guin cu ochiul Bitlanului si Pescarul de pe marea interioara.

As semnala in mod deosebit aparitia editurii Antet care isi facea debutul cu nimeni altul decit marele Serge Brussolo cu Kamikaze spatiali.22082009(043)La editura Loreley tot Brussolo venea cu Labirintul,cine este fan sigur o are! Teo banuiesc ca ai cartea nu-i asa?

Vreau sa remarc printre bunatatile din acel an Antologia Nemira ’96 care datorita povestilor  incluse in ea m-a determinat sa citesc si mai abitir scriitori romani,culmea este ca au vina si geniu dar nu stiu ei sa si-l puna in valoare si oricum un editor roman strimba din nas cind aude de ei-dar asta este cu totul si cu totul alta poveste.

Remarcabili si cu povestiri valoroase sunt Michael  Haulica(aveam sa am cea mai placuta surpriza si incintare cu textul lui dupa ce ma delectasem cu un an in urma cu Madia Mangalena),Ana-Maria Negrila(buna scriitoare in cheie fantastica),Liviu Radu(the best Ever),Danut Ivanescu(apropo cine imi poate spune adresa lui de mail? parerea mea ca este genial baiatu’ asta! ),surpriza placuta Ana Veronica Mircea , Mihai Samoila si scriitorul in formare si exeget in ale cyberpunkului Florin Pitea.De citit fara doar si poate aceasta antologie!

Nu ratati lecturile anului 1996 si ca intotdeauna Bebe va va pune la dispozitie lista cu carti.

5 gânduri despre &8222;Serial Sf:Episodul 7 Apogeul si un virf de munte&8221;

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.